onsdag den 7. januar 2009

Inden afrejse

Jeg har haft rigtig mange tanker omkring, hvorvidt jeg kom til USA i min praktik eller ej. Jeg har til det sidste gået og håbet på, at jeg kunne komme af sted, selvom der ikke var mange dage tilbage. Der har været mange forhindringer de sidste måneder, som har gjort det svært for mig at komme af sted.

Da jeg fik opringningen fra Danmark – Amerika Fondet, at jeg skulle ind på ambassaden til et interview for mit visum, faldt det hele på plads. Jeg kommer af sted. Det bliver godt nok ikke helt ligesom de andre fem, men derimod tager jeg af sted med start den 1. marts til den 31. august, en måned efter de andre.

Nu skal jeg på ambassaden og så til at gøre klar til afrejse, det er allerede i næste uge.. Så der er mange ting der skal falde helt på plads. Lige nu synes jeg at det hele virker meget skræmmende. Jeg ved ikke helt endnu hvad jeg går med til på mit praktiksted, Milford Montesorri School, da jeg ikke har fået talt særlig meget med min kommende praktikvejleder. Men det virker som et spændende sted, hvor jeg helt klart kan komme til at lære en hel masse nye ting.

Selve kulturen kender jeg lidt til, da jeg har været en hel del i USA, men alligevel skal jeg nu indgå i en helt normal hverdag på en arbejdsplads, samt den familie jeg skal bo hos. Det bliver mærkeligt at tage alt op med roden her i Danmark for 6 måneder, men på den anden side tror jeg også at det kommer til at gå rigtig hurtigt, da det hele er nyt og spændende for mig.

Jeg er helt sikker på at der kommer til at være mange barrierer undervejs, da selve skolen har en helt anderledes pædagogik end jeg selv er vant til her fra Danmark. Børnene må ikke larme, skal sidde på tæpper med deres ting, og gå på række fra lokalerne. Selve sproget bliver også sat på en prøve, da jeg ikke er vant til at tale fagligt på engelsk, men derimod hverdagssprog, men jeg finder det også vigtigt at lære fagudtryk, da det kan bruges i mit videre arbejdsmæssige liv.

Jeg tror at jeg kommer til at få en oplevelse for livet som jeg kan tage med mig, både personligt og fagligt. Det er en udfordring jeg glæder mig rigtig meget til, både de hårde og lette dage.

Jeg glæder mig…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar