onsdag den 7. januar 2009

Målformulering


1. Jeg vil tilegne mig viden omkring Maria Montessoris grunde, opdagelser og metoder for at opfinde Montessori metoden.
Hvordan: Ved at læse bøger skrevet af eller om Maria Montessori, samt udspørge lærerne på skolen.
Hvorfor: Dette vil jeg gøre, da jeg mangler en grund til hvorfor undervisningen foregår på en bestemt måde, og for bedre selv at kunne udføre metoden rigtigt.
Hvornår: Dette vil jeg gøre løbende, da der er flere gode bøger omkring metoderne, samt gennem forskellige samtaler med de andre ansatte.

2. Jeg vil deltage aktivt i undervisningen på skolen.
Hvordan: Ved at være tilstede i nuet, og tilbyde at udfører nogle af de opgaver der kommer i løbet af hver dag.
Hvorfor: For bedre at kunne forstå Montessori metoden, og for at få det bedste ud af min praktik.
Hvornår: Dette vil jeg gøre hver dag, så jeg kan lærer noget nyt hver evig eneste dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar