onsdag den 7. januar 2009

Min hverdag

Tornado eller kæmpe storm, kald det hvad du vil!

Vi var ude og gå rundt i en lille by i omegnen, da det pludselig blev helt mørk og i løbet af få sekunder begyndte det at regne og store helt vildt. Det var en storm med en styrke på 65 miles per hour, og en tornado har en styrke på 70 miles per hour, så jeg kunne ikke helt se forskellen. Der var huse der blev ødelagt, træer revet op af jorden og jeg kunne fortsætte med at nævne ting.
Her er et af de træer vi pacerede på hjemvejen. Det var revet helt op af jorden med rødder og det hele.

Min søndagstur til Frankenmuth den 26. april 2009



Min værtsfamilie tog mig med til Frankenmuth, hvilket er en by i Michigan som blev grundlagt af tyske imigranter i 1800 tallet.

De fleste af bygningerne ligner huse som de ser ud i Tyskland, men med lidt amerikansk inspiriation. Vi spiste på en lille hyggelig tysk resturant/bar, hvor man kunne få alle de tyske klassiske retter, som man kan ønske sig.

Derudover gik vi rundt for at udfordre så meget af byen som muligt.



Et skilt der viser historien omkring Frankenmuth.




Hver by har et ur ligesom dette, så selvføglelig skulle jeg have et billede af det.





Vi var inde i en spejl labyrint, hvor man skulle finde vejen fra den ene ende til den anden. Hvis man ikke passede på og løb, kunne man nemt løbe ind i et spejl. AV..


Pigerne som jeg var sammen med, vi fik alle tre en henna tatovering med et kinisisk tegn for venskab, så vi skulle lige vise det frem.


Det var en super by, som jeg regner med at tage tilbage til, da vi ikke nåede at se verdens største julebutik, da den nåede at lukke inden vi kom. Så jeg skal helt klart dertil igen.



Musicalen "Annie" vist på The Fisher Theater torsdag den 7. maj 2009


Jeg var inde og se musicalen "Annie" på et af de ældste teatre her i Detroit, Michigan, sammen med Lisa og Lauren. Den var super fedt, og selv børnene, som er en stor del af showet, sang rigtig godt. Det var et rejsende teater, så skuespillerne kom fra forskellige steder rundt omkring USA. Så stykket blev kun vidst en uge her i Detroit.



Et besøg med nyfødte kylllinger


En forældre til et yngre barn på skolen, har høns derhjemme, som havde fået kyllinger, som de tog med i skole, så alle kunne se dem. Som de ældste børn på skolen, fik de også lov til at holde dem. Dette var dog ikke lige let for alle, nogle tabte dem og andre smed dem når de bevægede sig. Så tilsidst fik de lov til at kigge på dem i stedet for, så kyllingerne ikke kom til skade.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar